Yin Yoga is een rustige vorm van Yoga die ruimte geeft in je lichaam, in de ruimste zin van het woord. In tegenstelling tot andere yogavormen ligt de nadruk niet op de beweging maar op stilte in de houding. Yin yoga houdingen worden dan ook op een passieve, maar wel intensieve manier beoefend en lang aangehouden (tussen 2 en 5 minuten). Op die manier wordt eerder het bindweefsel dan de spieren opgerekt en gestimuleerd. Hierdoor worden gewrichten beweeglijker en actiever. Dit wederom stimuleert meer opening en ruimte in ons lichaam. Actiever maken van bindweefsel wil zeggen; op een positieve manier werken aan (energie) lichaam en daarmee het verhogen van de weerstand en de weerbaarheid en indien van toepassing, een sneller herstel na fysieke of mentale problemen.Het is een ook meditatieve vorm van yoga en geeft ruimte aan het lichaam in de ruimste zin van het woord, dus ook in je denken, je patronen en veronderstellingen. Yin Yoga heeft alles te maken met mindfulness. Het zijn in het moment, in je lichaam, in de ruimte en in je gevoel. Zoals Bernie Clark zegt: We don’t use our body to get into a pose – we use the pose to get into our body. “Het afstemmen en je gaan verbinden met jezelf en je houding. Met aandacht luisteren naar wat je lichaam je vertelt. Diepe ontspanning geeft je een nieuwe kijk op je lichaam en geest en je persoonlijke yoga ervaring”. Dat is mijn ervaring met Yin. Ben je nieuwsgierig….. laat je verrassen woensdag 18 september 2019, we beginnen om 20.30 uur. Van te voren aanmelden voor deze introductieles.